Thursday 24 April 2014

TONIK HATI (2)

                   Sebagai Renungan...Dipetik dari coretan Ustaz Kazim Elias dalam facebook

Ketika kamu berasa sedih pejamkan matamu dan katakan dalam hatimu.....

 " Inilah perjalanan hidupku..Allah Ta'ala yang letakkan aku di sini..Semua ini perancangan Allah. Jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya di atas setiap ketetapan NYA...dan aku terima Qada dan Qadar diriku...Sesungguhnya setiap sesuatu itu ada hikmah NYA...Terima kasih Ya Allah kerana mengasihiku.." 
selepas itu buka mata dan senyumlah.....!

Sebenarnya memang sakit dan berat untuk menerima semua itu...namun aku sentiasa percaya pada ketentuan NYA..Meskipun sebak menahan sendu...sakit dada menahan hiba... REDHA tetap pada NYA.. Inilah ujian besar Allah berikan kepada hambanya...yang lemah dan kerdil ini..

No comments:

Post a Comment