Thursday 24 April 2014

ALHAMDULILLAH SYUKUR

Alhamdulillah...rasa sudah semakin sihat dan hari ini sudah hari ke-4 aku ke sekolah...walaupun masih rasa penat badan dan jalan pun masih menapak..terpaksa tidur dalam kereta sebab nak panaskan badan yang kesejukan...berstokin dan berbaju sejuk...tapi aku gagahkan jua kaki melangkah... Setelah hampir sebulan aku tidak menjejakkan kaki ke sekolah..terasa rindu pula..lagipun aku adalah guru kelas Tahun 1...mereka pun sibuk bertanyakan aku..mana cikgu pergi??Cikgu kursus ke? Ustazah balik kampung ke..? Erm...Semoga setiap hari semakin bertambah baik dan sihat..Banyak dah "berhutang" dengan diorang ini...banyak tajuk yang nak dicover balik. Berilah aku kekuatan Ya Allah...

Hari ini genaplah 40 hari ceritera kisahnya aku...bermula dari berita aku disahkan mengandung...dimasukkan ke hospital dan ke wad CCU akibat ada asid dalam darah...seminggu bercuti..bersambung dengan cuti sekolah..turun darah kat sekolah ...masuk wad 2 hari dan cuti lagi seminggu...tumpah darah yang teruk...masuk wad dan seminggu lagi cuti...aaaah....Sedih betul bila mengenangkan peristiwa - peristiwa dan kejadian itu...patutlah orang tua-tua berpesan...barang nan lama usah dikenang...semakin sakit jiwa dan perasaan...ia takkan berulang...yang pahit sebegini biarlah ia berlalu pergi...tetapi...nak melupakannya juga bukanlah suatu perkara yang mudah..Kadang-kadang ia menjadi igauan tatkala mahu pejamkan mata hendak tidur...

Biarlah ia berlalu pergi..jauhkanlah ia dariku...jauhilah aku dari mimpikannya....Aku mahu bangkit..bersemangat semula dan menjadi seorang yang kool dna hepi go lucky seperti sebelumnya..Terima kasih diariku...kerana sudi menerima apa sahaja yang aku catat...dan coretkan di sini..

No comments:

Post a Comment