Monday 14 April 2014

AKU SEKADAR MENULIS

          Aku senang menamakan ia warna warni kehidupan. Aku suka menulis bukan bertujuan mahu menghebohkan kepada dunia siapa aku..apa cerita kisah hidup aku..bukan berniat mahu mendapatkan simapati atau apa-apa sahaja...aku menulis sekadar memenuhi minat dan hobi aku...ruangan blog ini adalah medan aku meluahkan rasa...pengalaman dan suka duka kehidupan...Dulu dikenali sebagai diari...sekarang aku lebih senang dalam ruangan blog begini..kepada sesiapa yang membaca coretanku ini...alhamdulillah...aku senang dan tiada masalah dengannya dan bagi aku ia bagus sebagai bahan perkongsian kehidupan. Sebab...hidup setiap manusia itu berbeza...Allah datangkan ujian pun berbeza...mengikut kemampuan mereka menerima ujian dan dugaan itu...termasuk jualah insan yang lemah ini..aku! 
          Aku diberi cuti rehat selama seminggu..akibat dari keguguran ini...jiwa yang selalu beremosi...hanya pada Allah aku bergantung harap...Jauhilah aku dari bisikan syaitan yang selalu berdampingan dengan jiwa yang lemah...Aku tidak mahu lagi menjadi lemah, lemah dan semakin lemah...aku mahu bangkit dari segala kesedihan ini dan mahu sihat seperti sediakala...aku rindu sangat kepada anak-anak didikku disekolah...hampir sebulan aku bercuti rehat..kasihan anak-anak didiku yang telah banyak tertinggal mata pelajaran...Ya Allah...berikan aku kekuatan dan kesihatan untuk aku meneruskan amanah MU dan tugasan harianku..aku sudah begitu banyak berhutang pada mereka, justeru Ya Allah, berilah aku peluang untuk menebus semua itu... Rezekikanlah jua pada ku nikmat sihat serta cergas...agar dapat aku teruskan ibadah pada MU setiap hari, setiap masa, setiap ketika...Ya Rahman...Ya Rahim...Ya Aziz..Ya Jabbar..Ya Mutakabbir..Amin Ya Rabbal Alamin....

No comments:

Post a Comment